Basketbal (KTV/7010)

  • Předmět je vyučován v zimním semestru a je určen primárně pro dvouoborová studia v kombinaci s tělesnou výchovou.
  • Doporučený ročník studia: 1

Studijní materiály

  1. Úvod do předmětu
  2. Historie a organizace
  3. Pravidla
  4. Struktura vyučovací/tréninkové jednotky
  5. Rozhodování
  6. Herní činnosti, kombinace a systémy + grafické značení, hráčské posty
  7. Faktory ovlivňující výkon
  8. Opakování probraného učiva

Přílohy


Zápočtové požadavky

1. Docházka

  • Aktivní účast na výuce (80 %, 12×).
  • Herní výkon v utkání.

2. Zkoušení

Test z:

  • platných pravidel basketbalu,
  • základní terminologie,
  • grafického značení.

3. Rozhodování

Základní rozhodování během výuky v zimním semestru (popř. blokové výuce).

4. Praktické testy

Střelba po dvojtaktu

  • Třikrát zprava, třikrát zleva. Povolena je pouze jedna chyba v celkovém provedení.
  • Hodnocení: Technika provedení, minimální úspěšnost 6/5.
  • Videoukázka: Střelba po dvojtaktu

Střelba ve výskoku

  • Ze vzdálenosti 3 m od koše. Odhod míče musí být proveden v „mrtvém“ bodě.
  • Hodnocení: Technika provedení.
  • Videoukázka: Střelba ve výskoku

Trestné hody

Driblinkový slalom

  • Mezi metami vzdálenými 3 m od sebe (3× tam a zpět).
  • Hodnocení: Technika provedení, čas (ženy 24 s, muži 22 s).
  • Videoukázka: Driblinkový slalom

Doporučení literatura

  • Dobrý, L. (1986). Malá škola basketbalu. Olympia.
  • Dobrý, L., & Velenský, E. (1980). Košíková: Teorie a didaktika. SPN.
  • Mullin, C. (1996). Abeceda basketbalu. Ikar.
  • Velenský, E., Bartošová, S., Karger, J., Mrázek, S., Petera, P., Šíp, J., & Zídek, J. (1987). Basketbal: Nové poznatky a zkušenosti z trenérské praxe s družstvy všech výkonnostních úrovní. Olympia.
  • Velenský, M. (1994). Basketbal: Praktická cvičení pro školní TV. Univerzita Karlova.
  • Velenský, M. (1998). Basketbal: Základní program aplikace útočných a obranných činností. NS Svoboda.
  • Velenský, M. (2008). Pojetí basketbalového učiva pro děti a mládež. Karolinum.
Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly.&npsb;Update my browser now

×